ΤΕΧΝΕΣ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ
Τους τελευταίους δύο μήνες στο σχολείο μας συμμετείχαμε και στο Περιφερειακό Θεματικό Δίκτυο Δημιουργικής Γραφής «Τέχνη
και Δημιουργική Γραφή» που διοργανώθηκε από την Δ/νση Α/θμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης.
ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ:
Με πολύ απλά λόγια χρησιμοποιήσαμε έναν πίνακα ζωγραφικής για να εξασκηθούμε στη δημιουργική γραφή.
Ο πίνακας που χρησιμοποιήσαμε ήταν «Η αγαπημένη της γιαγιάς», του Γεώργιου Ιακωβίδη (1893)
1. Η ιστορία που κρύβεται πίσω
από τον πίνακα (σε μικρές ομάδες των 3,4 παιδιών είπαμε και οι νηπιαγωγοί
κατέγραψαν τις ιστορίες που προτάθηκαν και στη συνέχεια παρουσιάστηκαν στις άλλες
ομάδες)
2.
Αναπαραστήσαμε τον πίνακα και φωτογραφηθήκαμε όπως ακριβώς το πρωτότυπο
έργο, ζωγραφίσαμε το δικό μας αντίγραφο του πίνακα.
3.
Τοκ – Τοκ: Πλάσαμε ιστορίες για τον πίνακα σε μικρές ομάδες με αφορμή
ένα χτύπημα στην πόρτα (και πάλι οι νηπιαγωγοί κατέγραψαν και τα παιδιά
παρουσίασαν στις υπόλοιπες ομάδες)
4.
Επεκτείναμε τον πίνακα (τα παιδιά ζωγράφισαν ξεχωριστά το καθένα κι άλλες
φιγούρες γύρω από το κεντρικό θέμα του πίνακα, είπαν και καταγράψαμε τα λόγια
των νέων προσώπων, αναπαραστήσαμε με το σώμα μας τον νέο «μεγαλύτερο» πίνακα,
φωτογραφηθήκαμε, φτιάξαμε ομαδικά τον καινούργιο πίνακα προσθέτοντας τα νέα
πρόσωπα και προσθέσαμε σε «συννεφάκια» τα λόγια του καθενός).
5.
Τα παιδιά έπαιξαν παζλ με τον αυθεντικό πίνακα (παιχνίδι αγορασμένο από
το μουσείο)
6. Παίξαμε ηλεκτρονικό παζλ που
κατασκευάσαμε οι εκπαιδευτικοί με την εφαρμογή jigsawplanet
μπορείτε
να δείτε το παζλ που δημιουργήσαμε για το παιχνίδι μας, πατώντας εδώ.
ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΥΛΙΚΑ: Xαρτιά και μολύβια, μαρκαδόροι,
χαρτί του μέτρου, χαρτόνια, πινέλα, τέμπερες, ρούχα και υφάσματα από τη γωνιά της
μεταμφίεσης, πίνακες ζωγραφικής, εφαρμογή Jigsawplanet , Word.
ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 10 διδακτικές ώρες
ΤΑ ΒΗΜΑΤΑ:
1. Στα πλαίσια της συμμετοχής
του Σχολείου μας στο Lets Do It Greece 2019 στον άξονα: «Νοιάζομαι για τον κοινότητα»,
επισκεφθήκαμε με τα παιδιά το ΚΑΠΗ Επανομής όπου δωρίσαμε αντίγραφα του
αυθεντικού πίνακα στους ηλικιωμένους που βρίσκονταν εκεί για να διακοσμήσουν το
χώρο τους. Φωτογραφικό υλικό και σχετική ανάρτηση από την επίσκεψη μπορείτε να
δείτε πατώντας εδώ.
2. Τα παιδιά σε μικρές ομάδες
των 3,4 ατόμων έπλασαν τις ιστορίες που φαντάζονταν πως κρύβονταν πίσω από τον
πίνακα και ίσως ενέπνευσαν τον καλλιτέχνη και οι νηπιαγωγοί κινούμενοι ανάμεσα στις
ομάδες κατέγραψαν τις ιστορίες των παιδιών, και στη συνέχεια εκπρόσωπος της κάθε
ομάδας αφηγήθηκε την ιστορία της ομάδας του στις υπόλοιπες.
3. Τα παιδιά δημιούργησαν με τη βοήθεια υλικών από τη
γωνιά της μεταμφίεσης το σκηνικό του πίνακα, μεταμφιέστηκαν και τα ίδια και
πόζαραν ως τα μοντέλα/πρωταγωνιστές του πίνακα. Οι νηπιαγωγοί φωτογράφισαν τα
ζωντανά πορτραίτα.
4. Τοκ – Τοκ. Κάποιος χτυπάει
την πόρτα, ένα νέο πρόσωπο «μπαίνει» στον πίνακα. Ποιος να είναι; Τα παιδιά
έπλασαν ιστορίες για τον πίνακα σε μικρές ομάδες με αφορμή ένα χτύπημα στην
πόρτα και οι νηπιαγωγοί τις κατέγραψαν. Στο τέλος εκπρόσωπος κάθε ομάδας
παρουσίασε την ιστορία στις υπόλοιπες.
5. Σε επόμενη δραστηριότητα ζητήθηκε από κάθε παιδί χωριστά να
επεκτείνει τον πίνακα, δηλαδή να ζωγραφίσει κι άλλες φιγούρες γύρω από το
κεντρικό θέμα του πίνακα, είπαν και καταγράψαμε τα λόγια των νέων προσώπων,
αναπαραστήσαμε με το σώμα μας τον νέο «μεγαλύτερο» πίνακα, φωτογραφηθήκαμε,
φτιάξαμε ομαδικά τον καινούργιο πίνακα προσθέτοντας τα νέα πρόσωπα και
προσθέσαμε σε «συννεφάκια» σε μορφή κόμικ τα λόγια του καθενός.
6. Από την πρώτη ως την τελευταία μέρα ενασχόλησής μας με τον
συγκεκριμένο πίνακα, υπήρχε διαθέσιμο στην τάξη πάζλ του αυθεντικού πίνακα
(αγορασμένο από την Εθνική πινακοθήκη) στη γωνιά του παιδαγωγικού υλικού που
ήταν διαθέσιμο για παιχνίδι από τα παιδιά. Επίσης, κατασκευάσαμε τον πίνακα σε ηλεκτρονικό
παζλ με την διαδικτυακή εφαρμογή Jigsawplanet και τα παιδιά μπορούσαν να
το συναρμολογούν στον η/υ της τάξης.
Παράρτημα ενδεικτικών φωτογραφιών:
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου